A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: fopen(/var/lib/php/sessions/ci_sessiondtic417js74f1anqinnc75111gtje2dt): failed to open stream: No space left on device

Filename: drivers/Session_files_driver.php

Line Number: 172

Backtrace:

File: /var/www/moziplussz.hu/application/libraries/Ion_auth.php
Line: 91
Function: library

File: /var/www/moziplussz.hu/application/controllers/Cikkek.php
Line: 7
Function: __construct

File: /var/www/moziplussz.hu/public/index.php
Line: 315
Function: require_once

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: session_start(): Failed to read session data: user (path: /var/lib/php/sessions)

Filename: Session/Session.php

Line Number: 143

Backtrace:

File: /var/www/moziplussz.hu/application/libraries/Ion_auth.php
Line: 91
Function: library

File: /var/www/moziplussz.hu/application/controllers/Cikkek.php
Line: 7
Function: __construct

File: /var/www/moziplussz.hu/public/index.php
Line: 315
Function: require_once

Magazin: Túl az Ütközéseken - Moziplussz.hu
Magazin / Összefoglaló

Túl az Ütközéseken

2006. március 6. 12:43

Hetvennyolcadik alkalommal adták át a világ legfényesebb vibrátorát azoknak, akiknek az előző mozis évben a legjobb volt a PR-juk. Nem aludtunk el, már ez is valami. Szerintünk.


Nem volt nagy gond az idei Oscarral, s 13+1 pontba szedett pesszimizmusom közül csupán három vált valóra (Balázsy Panna megszólal; Woody Allen díj nélkül marad; nincs botrány). Többnyire papírforma eredmények (majd dühítő meglepetés a végén), remek házigazda, jól megrendezett show, humoros bejátszások, a klipek pedig idén is olyanok voltak, hogy az ember legszívesebben azonnal elrohanna egy moziba, hogy túladagolja magát filmvarázzsal. Bár látszólag nagy csata folyt a díjak eloszlását illetően, nem igazán tudtunk kinek drukkolni - hacsak nem a jóízlésnek.

A nézettségért folyó versenyben a tavalyi trend folytatódott, és nagyon hip meg nagyon hop előadókat is kénytelenek voltak felkérni a szervezők. Ezzel nincs is nagy gond, hisz oké, kibírjuk Ludacrisékat pár pillanatig - de az már probléma, ha a díj nyertese is egy bénább MTV Movie Awards-döntésre hajaz! Miféle agybaj kell ahhoz, hogy a Legjobb Betétdal kategóriájában a 36 Mafia nevű formáció stricihimnuszát is jelöljék - majd mindennek tetejébe még a díjat is begyűjtsék?!


Persze az Akadémia szavazóinak ferde ízlése nem csak ebből derült ki (jut eszembe: miért filmes szakemberek döntenek a zenei díjakról?). Míg a színészi Oscarokkal nem lehetett kifogásunk (Rachel Weisz révén még volt is kiért drukkolnunk - az angol színésznő édesapja magyar!), addig a show végén jött a feketeleves. Az Ütközések a legjobb film. Kriszta kolléganőm szerint a “hülye konzervatív szavazóknak” köszönhető a Túl a barátságon trónfosztása, e sorok írója azonban szimplán a sznobságra fogja, hogy a sokat akaró, de giccsbe fulladó Ütközések lett a fő nyertes.


“Mondom az állást. Martin Scorsese-nek nulla darab Oscarja van, a 36 Mafiának pedig egy darab.” - mondta az ceremónia végéhez közeledve Jon Stewart. A nézők nagy része alighanem ilyenkor már igencsak ásítozott (magyar idő szerint hajnali 5 körül járhatott az idő), de nem is nekik szólt az üzenet, sokkal inkább a szervezőknek és szavazóknak. Talán jövőre kicsit több ízlést visznek a döntések mögé.

Addig is: húzás a moziba! Kedden az életműdíjas Robert Altman Nashville-jét adja az Örökmozgó. Például.

Kommentek

#20, 2006-04-06 08:21:44

Leszinkronizálták? Ezt törvényben kéne megtiltani, és a Capote-t is szigorúan tilos!!!!!!!

#19, 2006-04-05 21:36:42

Ez bók volt a javából.Bizony.Megnéztem a Túl a barátságont és még mindig heteró nő vagyok,ha jól tudom a szüleim is eggyütt vannak még,pedig ők is látták.Remek színfolt a sok uniformizált film között.Sok mindent megtudhatunk a filmből a meleglélekről,legfőképp azt hogy pont olyan mint a heterólélek.A szinkronja viszont nem olyan jó,aki tudja nézze eredeti nyelven.

#18, 2006-04-05 18:09:14

Remélem ez bók akart lenni:-)

Amúgy hülye hozzáállásnak tartom az ezt csak melegek nézik meg álláspontot. Akkor a Trainspottingot meg csak drogosok nézték meg, vagy mi? Ne máááár….

#17, 2006-04-05 16:49:07

bb! Felvettelek a szivesebben beszélgetek vele mint a kutyámmal listámra.Atzel pl.nem jutna idáig.Én ismerek melegeket,ezért is érzem úgy hogy jogom van beszélni velük kapcsolatban.A legjobb barátom egy szép,fiatal,meleg chunk_split('srác.Megértőbb,érdekesebb,erkölcsösebb,kedvesebb', 40, ' ') mint a heteró pasiaim voltak.Velük nem is húztam 10évig mint vele.A moziban fogja a kezem,és eggyütt sírunk a heteró szerelmesfilmeken,jó volt ezalkalommal egy gay love storyn könnyezni.Nekünk heteróknak is érdekes a film.Persze csak ha nem vagyunk olyanok mint a filmbéli előítéletes barmok.Mindenki csak a két főszereplőt élteti,pedig a méltán csalódott feleségeiket alakító színésznők is nagyot alakítanak.Csak ajánlani tudom a filmet mindenkinek,még Atzelnek is,hátha tanul belőle valamit…Az olyan kezdetű mondatoktól pedig hogy nekem semmi bajom a melegekkel DE…finoman és nőiesen szólva a belem fordul ki!

#16, 2006-04-04 22:50:21

Köszi!:)
Amúgy csak azt akartam mondani, hogy itt most nem egy egyszerű filmről van szó, hanem egy igényes és értékes alkotásról, ami nem ezt érdemli. Készül időnként ilyen film, amit az Atzel-hez hasonló figurák kapásból leszólnának, de szerencsére még csak nem is hallanak róla.
Amúgy én nem ismerek olyan sok meleget vagy leszbikust, de éppen ezért nem is ítélem el kapásból. Az sokkal jobban zavar, hogy egy művészeti alkotással szemben tanúsítanak egyesek minősíthetetlen magatartást. Mindegy ezen úgysem lehet változtatni. Mindig leszenek az olyanok, akik fogékonyak valamire, a többiek meg mehetnek tüntetni:-)

#15, 2006-04-04 18:45:48

bb! Tetszik amit írtál és teljesen eggyetértünk. Jó látni hogy még vannak nyitott,értelmes hozzászólók is. :)  Sok meleg srácot ismerek, a legjobb barátom is az.Soha nem járnék olyan pasival aki ezt nem fogadja el! (Úgy vettem észre, hogy aki ellenük van az minden ok nélkül teszi és még csak nem is ismer meleget). Ennek ellenére jó volna ha túl tudnánk lépni a szeretem-nemszeretem dolgon és úgy nézné meg mindenki a Túl A Barátságont hogy annak tekintené aminek készült: tabudöntögető szerelmesfilmnek, érdemleges tartalommal. Ja! És mellesleg azt is díjaznám hogy a következő aki leszólja a filmet legalább vegye a fáradtságot és nézze meg!!!

#14, 2006-03-30 01:16:42

Kedves Atzel!

Csak, hogy tudd, a Brokeback Mountaint sokkal több ember látta, mint a Trash-t, azaz Crasht. De ha ilyen a hozzáállásod, és csak a témája miatt nem nézed meg, akkor jobban is teszed, mert még magadra ismernél a szemellenzős tömegben.

#13, 2006-03-27 19:39:53

Sztem is az Ütközések a jobb. Igaz a túl a barátságon-t nem láttam és nem is tervezem és evvel az emberek többsége is így van. Ezért nem az nyert. Ez egyáltalán nem azt jelenti hoggy hithű keresztények lennénk!!!!!!!!!!!és a betétdalát én is sajnálom(nem azé me rossz lett:))

#12, 2006-03-08 19:52:42

Szerintem is jobb a Túl a Barátságon mint az Ütközések.Biztos hogy a prűdség is közrejátszott abban hogy nem hagyták nyerni. :-(

#11, 2006-03-08 17:12:37

Nem értelek félre.Hülye akadémia-egyetértünk.Innen is látszik milyenek nem hogy Californiából ( az ember azt gondolná hogy a legjobb rendező 8 év alatt csak megrendezi a legjobb filmet,de neeem ).Visszajövök Magyarországra a világ másik feléről és itt is azt látom amit ott…Nekem a Crash tipikus ál-amerikaellenes amerikai film…amiből odakint azért elég sok van…több is mint egy tucat.Csoda ha elegem van?Egyébként a legnagyobb amcsi filmes lap másnap ezt írta:Unalmas Díjkiosztó a végén kellemetlen meglepetéssel(Crash). :-)

#10, 2006-03-08 16:37:20

És megint félreértettél:-)
Én az akadémiára értettem, hogy hülye:-)

Amúgy a Brokebacket nem láttam, így csak az alapján tudok ítélkezni, hogy az Oscar előtt mennyi mindent kapott, a Crash pedig semmit. A Crasht láttam, én nem nevezném tucatfilmnek, de eredetinek sem, annyi szent.

#9, 2006-03-08 16:12:00

bb!Szerintem itt senki sem hülye azok inkább az akadémia tagságában tenyésznek. Félreértettem amit írtál van ilyen…És igen a Crash pedig nyugodtan futhatott volna Magnolia 2 címen is.De ugyanakkor Oscar politizál gondolj csak Michael Moore-ra,a politikába pedig a melegjogok is beletartoznak,úgyhogy ezt sem lehet figyelmen kívül hagyni,szerintem nem is hagyták.Láttam az Ütközéseket és vannak értékei de egy unalmas,bután érzelgős,amcsi tucatfilmmé válik a végére.Láttam a Brokeback Mountain-t és biztos hogy még hasonlót sem mutattak be moziban soha.Sok jó film ment már haza Oscar nélkül és ez azért még nem vont le semmit az értékükből.

#8, 2006-03-08 15:32:25

Taurus!
Én nem mondtam ilyet, hogy a Brokeback nem eredeti!!!!!

Éppen azt probáltam mondani, hogy ne a téma miatt adjanak díjakat, hanem a megvalósítás miatt, ami a Crash esetében igencsak emlékeztet más filmekre. Mellesleg talán nem véletlen, hogy a Brokeback kapott vagy 100 díjat, a Crash meg szinte csak az Oscart. Most akkor ki a hülye?

#7, 2006-03-08 15:13:03

Kedves LA,a határok azért vannak hogy meghódítsuk és ledöntsük őket,szokj hozzá.Ha a “marhapásztoros” filmet nem is láttad milyen alapon szólod le ??Én megnéztem mindegyik jelölt filmet és csak azután választottam,igy szokás.Amit pedig végképp nem értek: Ha a Crash annyira tetszett akkor miért ítélsz az előítéleteid alapján?Lehet hogy nem jól értetted a filmed üzenetét? bb Ha a Brokeback nem eredeti akkor mi az? A Magnólia azért nem kapott díjat mert túl “nyersnek” ítélte az akadémia. Nem akarok itt Pride-ozni de nagy anyagi kockázat meleg témájú filmen dolgozni,és tényleg bátor lépés ha kiszámíthatóbb fogadtatású szerepeket is eljátszhattak volna. De igaza van annak aki azt mondja hogy ne osztogassanak csak ezért Oscart mint például a Philadelpiának ami egy nagy populárszemét volt és minden meleg utálta a hiteltelen ostoba klisé történet miatt ami a heteró nézőpont torzitásának a “legjobb példája”. Na mindegy, a Brokebackról 100 év mulva is beszélni fognak akkor is amikor az Ütközésekre már senki nem fog emlékezni.

#6, 2006-03-08 14:12:03

Nono… ne szidjuk az Ütközéseket. Simán az év legjobbja. Paul Haggis rulez!

Ami meg a “buzi marhapásztorokat” illeti, szép neki az a rendezői Oscar is, elégedjen meg vele. Ezzel kellően el van ismerve a valóban remek minősége. De amikor a csapból is gay pride folyik világszerte, és már azt is istenítik, aki egyáltalán elvállal egy ilyen témát, akkor nehogy még a legjobb filmes Oscart is megkapja csak ezért!

#5, 2006-03-08 12:55:01

LA: Ha szinte ugyanaz, akkor a Magnólia miért nem nyert semmit? :( Egyébként gyerekek, legyünk már toleránsabbak. Vagy itt mindenki hithű keresztény?:)

#4, 2006-03-08 12:37:31

Szerintem nem a melegeket kellett volna felkarolni, hanem egy eredeti filmalkotást. Mint mondtad, az Ütközések nem az…és látom értelme sem volt, mert az előítéleteken nem sikerült változtatnia, ami a célja lett volna:-)

#3, 2006-03-08 11:09:04

Az Ütközések egy nagyon jó film! Igaz, szinte ugyanaz, mint a MAgnólia, de jó film! Megérdemelten győzött… Szégyenletes a betétdal veresége!

A buzi marhapásztorokat még nem láttam, de nem érzem problémának, hogy a melegeket nem karolja fel az Oscar… Mindennek van határa.

#2, 2006-03-08 00:04:15

A Brokeback persze hogy nem győzhetett mivel fiúk csókolóznak benne és ez sokaknak “undi”(nem mintha olyan jó film lenne,de idén nem volt jobb jelölt,főleg nem az Ütközések). Azért 3 OSCAR is szép ha azt nézzük hogy kik nem kaptak még soha. A legjobbnak ítélt színész is meleg szerepet játszott és mint tudjuk meleget vagy idiótát játszani kifizetődő (Pl. Angelina Jolie,Jack Nickholson - Menthetetlen Idióta,Tom Hanks - Langyi Aids-es)Véleményem szerint pont fordítva kellene:azoknak a meleg színészeknek kellene díjat adni akik a világ elött játszák hogy heterók és nem egy filmben.Na az aztán alakítás. Vigyázzatok heterók jövőre visszatérünk és még több meleg filmhőst hozunk :-) ,talán még Brad Pittet is.

#1, 2006-03-06 18:28:06

A sorok írójával egyetértek:-)
Krisztával nem nagyon, mert ha ez igaz lenne, akkor a Capote és Brokeback sem kapott volna díjat.
De Oscar már csak ilyen….de befejezem, mielőtt itt is lebuziz az értelmiség:-)

Ha hozzá szeretnél szólni ehhez a cikkhez, akkor először be kell jelentkezned!

Legfrissebb cikkeink