Magazin / Összefoglaló

Drágán add a rétedet!

2010. június 24. 15:16

Június 24-én került a magyar mozikba a Drágán add a rétedet című mókás, ember kontra kisállat vígjáték, amelyben Brendan Fraser alakítja a szenvedő kétlábú főemlős szerepét. A www.buzzine.com szerkesztősége a film kapcsán készített interjút az amerikai színésszel, ahol terítékre kerültek az állatstatisztákkal való forgatás bonyodalmai, a természet iránti elkötelezettség, Fraser hobbija, a fotózás, sőt még az is, mi van az iPod-ján.

Városi ember vagy, vagy inkább a természetet kedveled?

Brendan Fraser: Mindkettő. Szabad levegőn élő ember vagyok, akinek rovarirtóra van szüksége. Jól megvagyok ezzel, bár kempingezni nem igazán szeretek. Inkább legyen egy kényelmes kunyhóm, vagy egy a Four Seasons-be szóló hitelkártyám. (nevet) Gyerekként már kivettem a részem a kempingezésből és minden ehhez hasonlóból. De három gyerekem van, és el kell őket vinnem kempingezni. Ez számukra egy afféle beavatási szertartás, kísértettörténetek a tábortűz körül, meg minden.

Vannak olyan konkrét környezeti problémák, amelyek közel állnak a szívedhez?

Brendan Fraser: Ne szórakozz az Anyatermészettel! Ha igen, akkor egy átlagos mosómedve például, és az ő szőrös barátai mindenféle trükköket vetnek be ellened. A gyerekek szeretik az olyan filmeket, ahol az állatok győzedelmeskednek az emberen. Nem tudsz semmi olyat tenni, hogy az fájjon az állatnak egy filmben, és nem várhatod el, hogy bárki nyerjen a másik kárára? Ez egy lineárisan futó vígjáték, amelynek Roger Kumble a rendezője, aki tudja annak az abc-éjét, az 1-2-3-át és a logaritmusát, amely a viccest viccessé teszi. A mögöttes üzenet az, hogy ha mész, és kivágod az erdőt, nem gondolsz arra, hogy ennek következményei lesznek. Végigmenve a történeten, a meglehetősen szerencsétlen, kissé hányaveti karakter Dan Sanders, aki egy vállalatnak dolgozik, és egy nagyon gonosz főnöke van, aki duplán is harapós, és akit a nagyon vicces Ken Jeong játszik, családjával - akik kissé a fejére nőttek -, Chicagó-ból költözik át egy névtelen erdős területre, az úgynevezett Rocky Springs-re, és talán a gazdasági recesszió is befolyásolja a tetteit. Az építőipar a dolgok jelenlegi állása szerint aligha tud odakinn munkahelyeket teremteni, tehát az ingatlanfejlesztés válik aktuálissá. A kérdéshez visszatérve egyébként egyre inkább egyértelművé és aktuálissá válik az a felszólítás, hogy “ne szórakozz Anyatermészettel, egyébként rossz dolog fog történni veled”.

Milyen volt az állatokkal dolgozni? Alkalmaztatok valamilyen CGI-t?

Brendan Fraser: Volt egy jelenetem pulykákkal. Ez volt az egyetlen alkalom, amelyet igazi állatokkal forgattunk. Vörös kamerával forgattunk, ez egyfajta digitális kamera. Megkönnyíti és gyorsabbá teszi az egész kompozíciót, mintha állatoktatókkal dolgoztunk volna. Van egy jelenet, amikor Dan beszél a telefonján, és amikor megfordul, megdöbben, hogy egy kaliforniai kondorkeselyű van a hibrid-teherautója tetején. Nem tették a keselyűt és engem ugyanabba a snittbe, mert a kondor rám támadt volna. (nevet) Ezek nagy madarak, és agresszívek is. Még az oktatók is tisztelik őket. Az egyik srácon arc-maszk volt. Ezt a két felvételt kellett egybeolvasztani, ehhez használtuk a vörös kamerát is. Ha éppen nem egy állattal dolgoztam, akkor Stuffie-val. Ő amúgy egy kitömött állat. Néhány nagy pofont a filmben… nos, amelyeket olykor 19-szer is fel kellett vennünk, például amikor a mosómedvével és a mosómedve lábával küzdöttem, az nem volt más, mint hogy egy botot alakítottak mosómedve manccsá egy kis szőr és némi vezeték segítségével. Ha megnézed azt a jelenetet, amikor Dan úgy küzd, mintha Rambo-filmekben lenne, és a mosómedve rátámad, és rápisil, akkor valójában azt láthatod, hogy én tartom a kezemben. Ezen a ponton a filmben ez nem számít. Ez csak viccessé teszi.

Igazából ez az, amely még viccesebbé teszi…

Brendan Fraser: Igen, hála a high-low technikának!

Vannak vicces történeteid a forgatásról?

Brendan Fraser: Minden vicces volt a forgatáson. Mindannyian nagyon spontának voltunk, a szereplőgárda tényleg csodálatos volt. Ez egyfajta aranyszabály: hagyd, hogy azt tegyék, amelyhez a legjobban értenek. A srácok, akik az építőmunkások voltak, mind a stand-up komédia oszlopos tagjai. A forgatókönyvre sosem figyeltünk. Ahol azt írta: “Négy dolgozó, bla, bla, bla ...”, ott úgy voltunk vele, “Figyelnünk kell ezekre a srácokra! Olyanok, mint egy nagy kórus, hadd alakítsák a történetet!” Brooke (Shields) a televízióból tért vissza. Megvannak a saját védjegyei, bármiből képes játékot csinálni. Annyira vicces, öröm volt vele dolgozni! Találtam egy nagyon kedves embert, aki az „azt kapod, amit látsz” minőséget hozza. Ha magassarkút is visel, bele tudsz nézni a szemébe. Ez olyasmi, amit tőle tanultam.

Miben különbözött a Drágán add a rétedet forgatása a Múmia filmekétől?

Brendan Fraser: Csak egy helyszínt használtunk a filmhez. Ez Egy külvárosi rész volt, ahová most is megyünk. A Múmia filmekben nagyon sok volt a háttérmunka, sok bonyolult dolog. Az első kettőben egy különösen menő technológiát alkalmaztunk, amely nagyon jónak számított a maga idejében. Meg kellett csinálni a speciális effektusokat. Hét éven át nyaggattak a következő résszel. “Mikor lesz a következő Múmia film?” Bla, bla, bla. A stúdió elolvasta a lehetséges folytatási terveket, és azt mondta: “Azt hiszem, kellene még egy ilyet csinálni.” És én örömmel megtettem. Miben különbözik? Nos, ezt is minden bizonnyal meg tudom csinálni, hiszen ez is egy menj, kapd-el-őket, rúgd-le-őket, üsd-le-őket karakter, mint amilyen Rick volt… Dan amúgy egy jószándékú srác, aki megpróbálja lenyűgözni a főnökét, problémája van otthon, mert a gyerek nagyon bátortalan, normális életet szeretne, és nem ezen a vidéken akar élni. A felesége tanári munkát vállal egy nagyon excentrikus helyi iskolában. Ő azonban másként tanulja meg a dolgokat, a nehezebb oldaláról, ez az, amelyre a film címe is utal: Drágán add a rétedet

Mennyire messzire mennél el, hogy megmentsd az állatok természetes élőhelyét?

Brendan Fraser: Azt hiszem, azokra az emberekre hagynám, akik tudják, hogyan kell a legjobban csinálni.

Szereted az állatokat? Van háziállatod?

Brendan Fraser: Van egy csivavám. Valószínűleg ő a legkövérebb csivava a Földön, de az is lehet, hogy csak a lábai mentek össze… Már csak körülbelül két foga van. De számít ez? (nevet) Nézd, ha látok egy madarat a természetben, az tényleg szép… szokatlan… például szarvast nézni…

Azt hallottam, hogy fotózol. Mit szoktál fényképezel általában?

Brendan Fraser: Ma reggel például a havat fényképeztem. Nagyon jó volt. És ezeket a füstfelhőket (kinéz az ablakon) is lefényképeztem.

Úgy néznek ki, mint a Kreml.

Brendan Fraser: Igen! Pont erre gondoltam én is! Épületeket is fényképezek, olyan dolgokat, amelyek nem mozognak. Van egy elképzelésem, hogy amikor újabb filmet forgatok, szeretnék pár portrét csinálni természetes fénnyel. Nem szeretem manipulálni a képet. Szeretem a természetes dolgokat.

Mi van az iPod-odon?

Brendan Fraser: A ‘80-as évek zenéjén - Annie Lennox, The Police, Dave Stewart, The Clash - nőttem fel. Torontóban éltem, ez még azelőtt történt, hogy a családom letelepedett volna Seattle-ben. Felfedeztem Regina Spektor-t, a The Killerst… Az én korosztályom az úgynevezett XM rádiót hallgatja. Legtöbbször ezt az adót hallgatom. Imádom a jazzt, Sam Washingtont, Jeff Bakert…

Voltál már Franciaországban?

Brendan Fraser: Számtalanszor jártam már Párizsban. Ha kanadai franciául beszélek, megértenek, és nevetni kezdenek.

Melyek a kedvenc helyeid Párizsban?

Brendan Fraser: Még soha nem voltam fent az Eiffel-tornyon. Le Puce a kedvenc helyem. Annyi jó dolog van ott. Mindig arra gondolok, hogy vinnem kellene egy hajóládát és mindent, ami tetszik, hazavihetném benne…

FORRÁS: www.buzzine.com

Kommentek

Legyél te az első, aki hozzászól!

Ha hozzá szeretnél szólni ehhez a cikkhez, akkor először be kell jelentkezned!

Legfrissebb cikkeink