Filmkritika

Requiem

Peto kritikája
2004. április 27. 06:45

A Requiemben nincs más, csak véres jelenetek, de az dögivel. Kár volt a munícióért (pisztolygolyó, éles kés)! Az egész produkcióról sugárzik, hogy az alkotók csak abban voltak biztosak, hogy egy erőszaktól túlfűtött mozit (gótikus horror) akarnak csinálni. Ehhez keresték a mondanivalót. Ez pedig azért helytelen, mert egyrészt jobb helyeken fordítva szokták csinálni - vagyis először a mondanivalót fogalmazzák meg, és csak azután keresik meg hozzá a megfelelő formát. Arról nem is beszélve, hogy a Requiem alkotóinak semmilyen jelentős gondolatot nem sikerült kipasszírozniuk magukból, gyenge közhelyeket kivéve. Olyan dolgokat sikerült kiötölniük, hogy a hit meg a megbocsátás, meg a lelki megváltás, bla-bla. Ebből semmi jó nem sülhet ki!

Tizenhárom évvel ezelőtt Christian bűntársai egy rablás során hidegvérrel lemészárolnak egy családot. Christian is megsebesül, de nem hal meg. A rendőrség fölajánlja neki, hogy ha feladja társait, szabadon engedik. Christian bűntudattól megtörve egy kolostorba vonul vissza. Ide érkezik meg a történet összes szereplője, miután Christian bűntársait egy titokzatos csuklyás valaki kiszabadítja a börtönből. Az erőltetett végkifejletet nem áll módomban elárulni, hátha valaki ráfanyalodik, hogy megnézze. De számomra kábé a történet felénél kiderült, hogy ki is az a titokzatos valaki. Mert hát a csuklyás a történetben a mostanában szükségszerű nagy csavarodás. Viszont, amikor kiderül, hogy ki a csuklyás, akkor csuklik össze a sztori egész logikája. Na mindegy.

A film egyetlen eredeti újítása, hogy egy szerzetesből, nyakából lelógó kereszttel akcióhőst csinál. Én még ilyet nem tapasztaltam, de őszintén! (Lehet, hogy csak a filmtörténeti ismereteim hiányosak.) Számomra a megtért szerzetes két automata fegyverrel a kezében, aki úgy lapul a falhoz, mint Bond, James Bond olyan hatást ért el, mintha a Walt Disney következő rajzfilmjében Malacka egyik oldalán Mici Mackóval, másik oldalán Tigrissel, kezükben golyószóróval lemészárolnák az összes gonosz vuclit. Persze, tudom, hogy ezzel a film alkotói azt akarták mondani, hogy a megtért volt bűnözőnek vissza kell térnie az erőszakos módszerekhez, hogy legyőzze a gonoszt és elnyerje a nagy bűnbocsánatot. Mily szomorú és megható!

Mily szomorú, hogy a tévé mellet a mozi is árasztja magából az értelmetlen erőszakot! Persze a rendező erre azt mondaná, hogy ők csak a valóságból indulnak ki, hiszen mennyi értelmetlen erőszak van manapság a világban. Igaza van. De én azon a véleményen vagyok, hogy az erőszak gerjesztésében a médiának igen nagy szerepe van mostanában. Ahogy a Passió-ra nem, ugyanúgy a Requiem-re sem ajánlatos elvinni a gyerkőcöket!

Értékelés:

Requiem

Játékidő: 98 perc

Rendezte: Hervé Renoh

Szereplők: Patrick Dell'Isola, Moussa Maaskri, Julie-Anne Roth, Jean-Louis Loca, Jo Prestia, Marc Chapiteau, Simon Eine, Mathieu Busson, Jacques Seiler

Forgalmazó: Atlantis Entertainment

Tovább a film adatlapjára

Kommentek

Legyél te az első, aki hozzászól!

Ha hozzá szeretnél szólni ehhez a cikkhez, akkor először be kell jelentkezned!

Legfrissebb kritikáink
  • Tintin kalandjai

    Erdélyi Tamás szerint: "Összegezve a Tintin kalandjai remek szórakozást nyújt a 10 év alatti korosztálynak, a felnőtteknek pedig akad egy tucat kikacsintás (pl. Hergé cameoja) és a rendkívül impresszív látvány - utóbbi azonban az egyetlen oka annak, hogy később Spielberg klasszikusai között emlegessük."
  • Drive - Gázt!

    Kovács Patrik szerint: "A Drive ugyan távolról sem korszakalkotó mestermű, de érzékbizsergető stiláris kuriózumként, "hangulatfilmként" mégis joggal pályázik a néző szimpátiájára."
  • A hódkóros

    Czehelszki Levente szerint: "Kijelenthető, hogy Jodie Foster új rendezésével bizonyos értelemben csúnya luftot lőtt. Gibson továbbra sem A-listás színész, de legalább már jó úton van afelé, hogy cselekedeteiről újra a Filmvilágban, ne pedig a Blikkben értekezzenek."
  • Cowboyok és űrlények

    Erdélyi Tamás szerint: "A stáblistára tekintve rögtön kiderül, hogy a majdnem húszfős produceri stáb és a történetért felelős nyolctagú(!) csapat garantált módja annak, hogyan szakítsunk százfelé egy inkább egyszer, de alaposan körbejárt koncepciót."
  • Rossz tanár

    Szilvási Krisztián szerint: "A Rossz tanár tényleg gyenge, úgy pedagógiailag, mint dramaturgiailag. Cameron Diaz halovány-steril unalmas komika, s bár 2 mellékszereplő azért viszi a sztorit, összességében táblán csikorgó, köhögést porzó kréta-fércművel van dolgunk."